Reklamacje
Kupujący będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodności towaru z umową, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759), w szczególności art. 43a–43g.

Reklamacje można zgłaszać mailowo na adres: sklep@artunique.pl lub listownie na adres firmy.

W zgłoszeniu reklamacyjnym prosimy o podanie:
✓ imienia i nazwiska,
✓ numeru zamówienia,
✓ opisu wady,
✓ daty jej stwierdzenia,
✓ oczekiwanego sposobu rozpatrzenia reklamacji (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).

Reklamowany towar należy odesłać na adres firmy. Prosimy nie wysyłać przesyłek za pobraniem – nie będą one odbierane.
Sklep rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Kupujący zostanie poinformowany drogą mailową lub pisemnie.

Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną:
✓ sklep ponosi koszty związane z odesłaniem towaru,
✓ uszkodzony towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy, wolny od wad,
✓ w przypadku braku możliwości wymiany, sklep zwróci Kupującemu równowartość ceny towaru.

Jeśli reklamacja zostanie uznana za niezasadną, towar zostanie odesłany z pisemnym uzasadnieniem stanowiska sklepu.

Reklamacji nie podlegają:
✓ uszkodzenia mechaniczne powstałe z winy Kupującego (np. przez nieprawidłowe użytkowanie lub konserwację),
✓ nieznaczne odchylenia wymiarów, mieszczące się w granicach dopuszczalnych tolerancji produkcyjnej,
✓ naturalne zużycie towaru, w tym m.in. przecieranie się farbowanych koralików, zerwanie gumek i sznurków, blaknięcie sznurków czy przyciemnianie elementów metalowych w biżuterii sztucznej.

Szczegółowy skład materiałowy każdego produktu znajduje się w jego opisie.
Rozbieżność do +/-1 mm w przypadku wielkości koralików i innych półfabrykatów oraz do +/-5 mm w odniesieniu do podanych rozmiarów lub obwodów gotowego produktu mieści się w granicach dopuszczalnego błędu i wynika z ręcznego wykonania – nie stanowi podstawy do reklamacji.

W opisie każdego przedmiotu znajduje się dokładna informacja z jakich materiałów dany przedmiot został wykonany. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wycieranie się lub przyciemnienie elementów metalowych, wycieranie się koralików farbowanych, zrywanie gumek czy przecieranie lub blaknięcie sznurków. Jest to naturalnym procesem w trakcie użytkowania biżuterii sztucznej.
Zwrot produktów
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759), Kupujący będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Prawo to przysługuje osobom fizycznym dokonującym zakupu niezwiązanego bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, gdy z treści zawieranej umowy wynika, że nie ma ona dla nich charakteru zawodowego.
Wyjątki od prawa odstąpienia
Prawo do zwrotu nie przysługuje w przypadku towarów wykonanych na indywidualne zamówienie, tj. produktów:

✓ w innym rozmiarze lub kolorze niż standardowy podany w opisie,
✓ z personalizacją (np. imieniem, inicjałami),
✓ przygotowanych według szczególnych wytycznych Klienta.
Jak odstąpić od umowy
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji w formie jednoznacznego oświadczenia, wysłanego na adres e-mail: sklep@artunique.pl(Zgłoszenia telefoniczne, SMS-owe czy przez komunikatory internetowe nie są uznawane za ważne).
Towar należy odesłać niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia.Koszty odesłania towaru ponosi Kupujący. Prosimy o odesłanie produktu przesyłką rejestrowaną (np. listem poleconym) na adres firmy. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
Stan zwracanego towaru
Zwrot zostanie przyjęty wyłącznie w przypadku, gdy towar zostanie odesłany w stanie niezmienionym, z wyjątkiem zmian wynikających z konieczności sprawdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

Oznacza to, że produkt:
✓ nie może nosić śladów używania,
✓ powinien być kompletny i w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu,
✓ musi zawierać wszystkie elementy zestawu.

Kupujący ponosi odpowiedzialność za ewentualne zmniejszenie wartości towaru wynikające z jego użytkowania w sposób wykraczający poza zwykłe zapoznanie się z produktem.
Zwrot pieniędzy
Sklep zwróci Kupującemu kwotę równą cenie zakupu towaru oraz kosztowi najtańszej oferowanej opcji dostawydostępnej w momencie zakupu. Zwrot środków nastąpi w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania przesyłki i pozytywnej weryfikacji stanu zwracanego towaru, w pierwszej kolejności tą samą metodą, którą dokonano pierwotnej płatności. Jeśli nie będzie to możliwe, zwrot nastąpi przelewem na konto wskazane przez Kupującego.
Wzory dokumentów
Wzór odstąpienia od umowy
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej na odległość.

Numer zamówienia: .............................................................
Data zawarcia umowy: ......................................................
Imię i nazwisko: ...............................................................
Adres: ...............................................................................
E-mail: ................................................................................
Numer telefonu: ...............................................................

Zwracam towar w stanie niezmienionym:
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………

Data otrzymania towaru: ......................................................

Proszę o zwrot płatności tą samą metodą, którą dokonano zapłaty.
Jeśli nie jest to możliwe, proszę o przelew środków na numer konta:

PL _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


...............................................................
(czytelny podpis konsumenta)

Data złożenia oświadczenia: ………………………………………
Wzór pisma reklamacyjnego
FORMULARZ REKLAMACJI

Numer zamówienia:
……………………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko:
……………………………………………………………………………………………………
Adres do korespondencji:
……………………………………………………………………………………………………
Adres e-mail:
……………………………………………………………………………………………………
Numer telefonu:
……………………………………………………………………………………………………

PRZEDMIOT REKLAMACJI

Data zakupu towaru:
……………………………………………………………………………………………………

Nazwa towaru i ilość:
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................

Łączna wartość towaru:
……………… zł

ZGŁOSZENIE REKLAMACJI / OPIS NIEZGODNOŚCI
Opis stwierdzonej niezgodności oraz okoliczności:
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
Data stwierdzenia niezgodności:
……………………………………………………………………………………………………

ŻĄDANIE KONSUMENTA
(Zaznacz właściwą opcję znakiem „X”)
☐ Wymiana towaru na nowy, zgodny z umową
☐ Naprawa towaru (usunięcie niezgodności)
☐ Obniżenie ceny
☐ Odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy

W przypadku żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, zwrot należności następuje w pierwszej kolejności pierwotną metodą płatności; jeśli nie będzie to możliwe, środki zostaną zwrócone przelewem – prosimy wówczas o podanie numeru konta bankowego.

Numer rachunku bankowego:

……………………………………………………………………………………………………

Oświadczam, że zapoznałam/-em się z zasadami reklamacji i zwrotu określonymi w Regulaminie sklepu.

............................................................
(czytelny podpis reklamującego)

Data złożenia reklamacji:

………………………………………………
Menu
{{activeItem}}
{{it.text}}
{{it.desc}}
{{it.text}}
{{it.desc}}
{{it.text}}
{{toast.text}}{{toast.link.text}}
Dodano do koszyka
Nie udało sie zresetować hasła
Nieprawidłowe dane logowania
Twoje konto jest nieaktywne, kliknij w link aktywacyjny wysłany mailem
Wystąpił nieoczekiwany błąd, skontaktuj się z obsługą sklepu
Podany adres email jest już zajęty
Podany kod aktywacyjny jest nieprawidłowy
Konto zostało pomyślnie aktywowane
Zostałeś wypisany z naszej listy mailingowej.
Rozmiar pliku jest za duży
Plik posiada nieprawidłowe rozszerzenie
Dodano do ulubionych
Produkt został już dodany do ulubionych