Reklamacje
-
Kupujący ma prawo do reklamacji zakupionego towaru na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] Kodeksu Cywilnego.
-
O zamiarze złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (opisem przedmiotu) należy poinformować mailem na adres sklep@artunique.pl.
-
Reklamowany towar powinien być wysłany listem poleconym ekonomicznym na adres firmy na koszt Kupującego (firma nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem) z dołączonym pisemnym uzasadnieniem roszczenia.
» Wzór pisma reklamacyjnego -
Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia przesyłki. Jeśli reklamacja będzie zasadna, sklep zwróci Kupującemu koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego, a uszkodzony towar zostanie wymieniony na pełnowartościowy. Jeśli wymiana towaru nie będzie możliwa - np. z powodu wyczerpania nakładu - firma zwróci Kupującemu równowartość ceny produktu. Jeżeli natomiast reklamacja zostanie uznana za niezasadną, towar zostanie odesłany do Kupującego wraz z pisemnym uzasadnieniem stanowiska firmy.
-
Uszkodzenia mechaniczne powstałe z winy Kupującego - np. przez nieprawidłowe użytkowanie czy konserwację - nie podlegają reklamacji.
-
Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
-
Rozbieżność +/-1 mm od podanych w opisie przedmiotu wymiarów mieści się w granicy dopuszczalnego błędu nie stanowi podstawy do reklamacji.
-
W opisie każdego przedmiotu znajduje się dokładna informacja z jakich materiałów dany przedmiot został wykonany. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wycieranie się lub przyciemnienie elementów metalowych, wycieranie się koralików farbowanych czy przecieranie lub blaknięcie sznurków. Jest to naturalnym procesem w trakcie użytkowania biżuterii sztucznej.
Zwrot produktów
-
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U z 2014 r., poz. 827) Kupujący może zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Prawo dotyczy wyłącznie konsumenta, tzn. osoby fizycznej dokonującej czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z Art. 221 Kodeksu cywilnego).
-
W przypadku nietypowego wykonania produktów nie ma możliwości zwrotu zamówionego towaru. Za nietypowe wykonanie uważamy przedmioty przygotowywane indywidualnie na zamówienie klienta, tj. w innym rozmiarze lub kolorze niż standardowy określony na aukcji, produkty z personalizacją, usługi specjalne wg. życzeń klienta.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Kupujący lub osoba trzecia wskazana przez Kupującego i inna niż przewoźnik weszła w posiadanie danej rzeczy.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Kupujący musi poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego drogą elektroniczną na adres sklep@artunique.pl (zgłoszenia telefoniczne, sms'owe lub przez gg nie są rejestrowane, więc są nieważne).
-
Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Sprzedawcy dany produkt.
-
Bezpośrednie koszty zwrotu produktu, tzn. koszt odesłania produktu do Sprzedawcy ponosi Kupujacy.
-
Zwracany towar powinien być wysłany przesyłką rejestrowaną (np. listem poleconym) na adres firmy na koszt Kupującego (Firma nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem) z dołączonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrot zostanie przyjęty wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Oznacza to, że towar musi znajdować się w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone. Dopuszczalne jest otwarcie opakowania w celu obejrzenia zawartości, ale towar nie może nosić śladów używania. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
-
Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej sumie wartości przedmiotu oraz kosztu najtańszej możliwej opcji przesyłki widocznej na stronie przedmiotu przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania przesyłki ze zwrotem.
- W opisie każdego przedmiotu znajduje się dokładna informacja z jakich materiałów dany przedmiot został wykonany.